Valorant 1.09 Yama Notları

Valorant 1.09 Yama Notları

Yazar: Emre Valorant

Son zamanlarda tüm dünyada oldukça ilgi gören Riot Games ‘in çıkarttığı oynaması ücretsiz FPS oyunu Valorant kapalı betadan çıktıktan sonra tüm oyuncularla buluştu. Bu yazımızda sizlere Valorant 1.09 yama notları neler, neler değişti onlardan bahsedeceğiz.

Valorant 1.09 Yama Notları

Oyuna güncelleme ile ufak tefek değişiklikler geliyor.

valorant 1.09 öne çıkanlar

Ajan Güncellemeleri

Omen

  • Viper artık turlara 100 yakıtla başlıyor (eskiden 50’ydi).

Jett

  • Asit Havuzu‘nun uyguladığı savunmasız zayıflatması artık Viper’ın asidinden çıktıktan sonra 2 saniye daha kalıyor.

Viper

  • Yetenek kullanılırken hareket hızı iki katına çıktı.
  • Viper artık yetenek kullanımından sonra silahını hızlıca kuşanıyor. Bu süre silahlara göre değişse de silah kuşanma süresi ortalama 0,4 saniye azalmış olacak.

Reyna

  • Atış hızı ilavesi azaldı: %25 >>> %15

Brimstone

  • Kuvvet İşareti‘nin atış hızı ilavesi arttı: %10 >>> %15

Silah Güncellemeleri

Operator

  • Bedeli arttı: 4500 >>> 5000
  • Dürbün modunda hareket hızı azaldı: %76 >>> %72
  • Silah ölü alanının isabetliliğini kaybettiği hareket hızı değişti: %30 >>> %15 (daha kısa sürede isabetliliğini kaybediyor ve durduktan sonra daha uzun bir sürenin ardından isabetlilik kazanıyor)
  • Atış hızı azaldı: 0,75 >>> 0,6
  • Anında kuşanma süresi düzenlendi: 0,3 >>> 0,5 (küreye dokunduktan, bombayı çözmeye veya yerleştirmeye başladıktan, Jett’in Duman Bulutu’nu kullandıktan ve Phoenix’in Falso’sunu kullandıktan sonraki kuşanma durumu)
  • Bacaktan vuruş hasarı azaldı: 127 >>> 120

Tüm Silahlar

Zıpladıktan sonra yere inen oyuncuların, olması gerektiğinden daha çabuk bir şekilde isabetli atışlar yapabildiğini fark ettik. Bu sorun genel olarak Operator’ı etkilese de tüm silahların aynı durumda olduğunu gördük. Zıplayarak dikizlemek farklı hareketler gerçekleştirme konusunda çeşitlilik sunuyor ama karşısında oynaması fazlasıyla zor bir hale geldi. Bu değişiklikler hareket çeşitliliğini aynı tutarken zıplayarak dikizleyen oyuncunun tam isabetlilikle ateş edebilme yetisini biraz geciktiriyor.

  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik durumu değiştirildi: kademeli >>> ikili
  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalması süresi arttı: 0,2 >>> 0,225
  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalması değeri arttı: 5 >>> 7 (yere indikten sonraki 0,225 sn. boyunca daha az isabetli)
Bunada Göz At  Valorant Rank Sıralaması

Rekabet Güncellemeleri

  • Bu zaten çok nadir bir görülen durumdu ama yüksek beceri kademesindeki oyuncuların başına, özellikle de hazır grupla oyuna girdiklerinde gelebiliyordu. Aynı zamanda arka planda birkaç düzenleme gerçekleştirerek uzun süre sırada bekledikten sonra bulunan yüksek beceri kademesindeki oyunları daha dengeli ve adil bir hale getirdik.

Sosyal Güncellemeler

  • Riot Hesap Adı İncelemeleri
    • Uygunsuz Riot Hesap Adı’na sahip olan oyuncular raporlandığında sistem artık karşılaşma sonlandıktan sonra bu şikâyetleri otomatik olarak inceliyor. İsmin uygunsuz olduğu belirlenirse Riot İstemcisi’ne bir daha giriş yaptıklarında isimlerini değiştirmek zorunda kalacaklar.
  • Sohbette birden fazla satır sonu kullanımı kaldırıldı.
    • Bazı sinsi oyuncular sistem mesajlarını taklit ederek insanları oyundan çıkmaya ikna etmeye çalışıyordu. Artık yapamayacaklar!
  • Grup bas konuş ayarlarındaki değişiklikler artık anında devreye girecek.
  • Sohbet penceresi artık tüm menülerde açık kalacak şekilde sabitlenebiliyor.
  • Sosyal Paneli Sıralama Mantığı
    • Sosyal panelin sıralama algoritması güncellenerek etkileşime giren oyuncular için daha iyi bir deneyim sunması sağlandı.
      Bilinen hata: Oyuncular grup listesinin en üstünde görünmüyor. Bu soruna bir sonraki yamada çözüm bulacağız.

Giderilen Hatalar

  • Sova’nın Baykuş Dron’u kullanırken isabet alanının doğru olmaması hatası giderildi.
  • Ultisini iptal ettikten sonra Omen’ın gözlerinin parlamasının kalkmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Özel Oyun tercihlerinin Özel Oyun lobisinden çıktıktan sonra sıfırlanmasına sebep olan hata giderildi.

Yorum yaz

BEN KİMİM?
Emre Rothzerg

Ben Emre. Yıllardır hobi olarak oyun oynuyorum. Bu blogu sizlerle tecrübelerimi paylaşmak için açtım.

TAKİP EDİN:
İLETİŞİM:
[email protected]
SORUNUZ MU VAR?
ŞİMDİ ABONE OL